Pytanie dotyczące platformy Lift-ER Cloud
To nowoczesna platforma wspomagania zarządzania serwisem urządzeń dźwigowych. Głównymi atutami platformy są: nowoczesna obsługa call center, monitoring bieżącej pracy urządzeń, zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi, obsługa przeglądów okresowych, harmonogram pracy dla pracowników, monitoring czasu pracy pracowników, monitoring lokalizacji pracowników, monitoring video kabiny, aplikacja Lifter-Mobile dla pracowników w terenie dostępna na telefonach z systemem Android.
Elementem dopełniającym kontrolę nad serwisem jest bieżący monitoring pracy urządzeń dźwigowych a przede wszystkim ich łączności dwukierunkowej (norma 81-28). Platforma Lift-ER została wyposażona w bogaty wachlarz interfejsów umożliwiających spełnienie tej normy. Poza tym system poinformuje o każdej niepożądanej sytuacji np. za pomocą sms, email. Wszystko odbywa się w kolejności do odpowiednio zdefiniowanych osób. Nad całością czuwa inteligentny Manager Zdarzeń, który zajmuje się przepływem i wymianą informacji przychodzących do sytemu oraz z niego wychodzących. Jego działanie oparte jest o elastyczne scenariusze, które można dodawać modyfikować w zależności od istniejących procedur przepływu informacji w konkretnym serwisie.
Projekt rozpoczął się w marcu 2010 roku. Po ponad rocznej analizie wymagań rynku oraz implementacji przepisów. Pierwsza wersja systemu została udostępniona klientom w lutym 2011 roku. Obecnie dostępna jest już wersja 2.0, która jest ciągle rozwijana na podstawie doświadczeń oraz ciągłego podnoszenia kompetencji.
System Lift-ER jest oprogramowaniem wykonanym w technologii internetowej. Dostępny jest przez przeglądarkę internetową oraz na urządzeniach z systemem Android LifterMobile. Bazy danych oraz serwery aplikacji rozproszone są w 2 centrach obliczeniowych na terenie Unii Europejskiej, tak aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa zarówno biernego jak i czynnego. System dostępny jest w modelu SaaS (Software as a service) czyli oprogramowanie jako usługa.
Oprogramowanie rozwijane jest codziennie. Konsultanci na bieżąco kontaktują się z klientami, a zespół programistów dostosowuje platformę Lift-ER Cloud do potrzeb firm serwisowych. Aktualizacje nie zakłócają pracy platformy oraz nie wpływają na jakość obsługi klientów.
Tak. Jednym z głodnych założeń projektu było zapewnienie praktycznego wykorzystanie normy 81-28. Obecnie systemu komunikuje się ze wszystkimi modułami komunikacji dostępnymi na rynku polskim i europejskim.
Tak. System wspiera europejską normę SNEL w zakresie przeglądów okresowych oraz UDT. Poprzez zastosowanie monitoringu w systemie można zbudować listę czynności, które mają być wykonane podczas przeglądu. Wszystkie czynności są rejestrowane w systemie. Dzięki tej opcji można raportować co i w jakim zakresie zostało sprawdzone podczas przeglądu. Daje to także możliwość analizowania wydajności oraz wyliczenia czasów poświęconych na wykonanie przeglądów w danych typach dźwigów. Istotną częścią prowadzenia serwisu urządzeń dźwigowych jest ich konserwacja i okresowe przeglądy. Prowadzenie takiej ewidencji jest nie lada wyzwaniem. Tutaj z pomocą przychodzi element platformy, który przypominana o nadchodzących czy też zaległych przeglądach. Możliwe jest też zamykanie przeglądów za pomocą aplikacji mobilnej, która sprawdzi czy pracownik serwisu był w lokalizacji urządzenia, na którym prowadził przegląd oraz zarejestruje czas tego zdarzenia.
System, dzięki zastosowaniu wielu kanałów komunikacyjnych takich jak SMS , VOICE -DTMF, GSM, GPRS, WLAN oraz HTTPS ma możliwość komunikacji z każdym dostępnym urządzeniem. Cała transmisja danych jest szyfrowana i kierowana na nasze serwery oraz bramki dostępowe. Bezpieczeństwo transmisji gwarantowane jest poprzez zmienne algorytmy szyfrowania. Obecne funkcjonalności systemu umożliwiają komunikację dwu kierunkową. Chodzi o to, że nie tylko, tak było dotychczas dźwig mógł wysłać informację do systemu. Teraz także system centralny może sprawdzić urządzenie dźwigowe. Niektóre starsze wersje urządzeń komunikacyjnych nie obsługują połączeń samokontrolnych, dlatego zgodnie z normą należy je wymienić na nowe. Natomiast dzięki możliwości naszego systemu nie jest to konieczne, ponieważ system sam wykona połączenie kontrolne do urządzenia i zarejestruje jego status z godnie z normą 81:28.
Tak. System obsługuje numery alarmowe. Każda firma zakupująca platformę Lift-ER dostaje swój numer alarmowy, na który mogą dzwonić użytkownicy uwięzieni w dźwigu oraz osoby chcące zgłosić awarię ze swojego telefonu prywatnego. Dzięki zastosowaniu systemu IVR (Interactive Voice Response), który jest jednym z komponentów systemu istnieje możliwość elastycznego definiowania schematów połączeń, innego dla zidentyfikowanego urządzenia zainstalowano w dźwigu poprzez CLIP, a innego które jest wykonywane z telefonu prywatnego.
Tak. System rejestruje połączenia telefoniczne. Możliwe jest też ich późniejsze odsłuchanie i eksport np. do pliku mp3.
Numer alarmowy dostarczany razem z systemem działa w oparciu o nowoczesny system IVR (Interactive Voice Response), umożliwiający elastyczne definiowanie przekierowania w zależności od procedury jak obowiązuje w danej firmie.
Jednym z przykładów może być sytuacja kiedy w firmie nie jest istotne, który z konserwatorów odbierze z połączenie pogotowia. Wówczas w systemie konfiguruje się tak zwane przekierowania szeregowe. Osoba dzwoniąca z dźwigu wykonuje połączenie na jeden numer alarmowy. W systemie skonfigurowane jest 10 numerów konserwatorów. System dzwoni pod każdy z nich rozgłoszeniowo. W ten sposób zadzwoni wszystkie 10 telefonow i który konserwator odbierze pierwszy obsłuży pasażera który będzie mógł zgłosić awarię. Wyklucza to sytuacje gdy użytkownik dźwigu napotka pocztę głosową
Innym przykładem konfiguracji może być sytuacja gdzie za dany obszar odpowiedzialna jakaś konkretna osoba. W takie sytuacji konfiguruje się w systemie przypisanie konserwatorów do konkretnych lokalizacji. W czsie wykonywania połączenia na numer alarmowegy nastąpiła identyfikacja dźwigu przez SpeechR, CLIP bądź DTMF następuje analiza i sprawdzenie, który z konserwatorów jest odpowiedzialny za serwis danego obszaru do niego przekierowane jest połączenia.
Poprzez zastosowanie technologii IVR wszystkie rozmowy wykonane z modułu łączności jak i telefonów prywatnych są rejestrowane i dostępne do wglądu. Zarejestrowana zostaje data, godzina, czas trwania połączenia oraz rozmowa która jest dostępna do odsłuchania. Funkcjonalność ta daje bezpieczeństwo oraz dowody w przypadku zdarzeń nie pożądanych.
Nie. LiftER Cloud jst dostępny w formie SaaS (software as a service), co w polskim tłumaczeniu można nazwać „oprogramowanie, jako usługa na abonament”. Potoczenie przyjęło się, że takie rozwiązanie nazywamy usługa w chmurze prywatnej (Private Cloud ). Co to właściwie oznacza dla firmy chcącej skorzystać z takiego rozwiązania? Znaczy tyle, że nie musi inwestować w infrastrukturę IT, tj. serwery, bramek APN, SMS, DTMF, IVR, okablowanie, a także nie musi zatrudniać kadry administrującej tą infrastrukturą. Nie ma żadnych opłat inicjacyjnych oraz żadnych licencji. Cała odpowiedzialność za infrastrukturę przerzucona jest na usługodawcę, czyli firmę Lift-ER.
Tak. Dane przechowywane przez bazy danych platformy Lift-ER, jak i każda transmisja do klienta i z powrotem są szyfrowane. Same urządzenia tj. cluster serwerów znajduje się w dwóch centrach obliczeniowych w różnych lokalizacjach na terenie Unii Europejskiej. Tak rozlokowana infrastruktura zapewnienia 100% dostępność usługi oraz całkowite bezpieczeństwo bierne (pożar, powódź, zamieszki, kradzież) oraz aktywne ( Fail over – poprawna praca mino usterek infrastruktury, dynamiczny backup danych, zabezpieczenia przed sabotażem). Właścicielem danych przechowywanych w systemie pozostaje firma serwisowa korzystająca z usługi, która w każdej chwili bez ponoszenia dodatkowych kosztów może te dane uwolnić (przenieść w formie eksportu na swoje nośniki danych oraz usunąć z systemu).
System posiada moduł harmonogramu pracy oraz definicji brygad serwisowych i pojedynczych konserwatorów. Umożliwia przypisanie odpowiedzialności za poszczególne obiekty oraz całe administracje. Posiada mechanizmy szybkiego informowania o zadaniu do wykonania oraz informowania o występujących awariach. Cały moduł jest zintegrowany a aplikacją mobilną umożliwiającą komunikację z systemem centralnym Lift-ER.
Aplikacja mobilna jest narzędziem przeznaczonym dla konserwatorów dźwigów. Pozwala na szybki dostęp do informacji na temat specyfikacji urządzenia, daje możliwość obsługi przeglądów, wprowadzania zgłoszeń serwisowych włącznie z robieniem zdjęć obiektów. Zintegrowana jest z modułami GPS telefonów komórkowych co pozwala na rejestrację tras konserwatorów. Jest także narzędziem do szybkiego informowania o komunikatach wysyłanych przez moduł komunikacyjny bądź sterownik dźwigu.
Wsparcie normy PL-EN:81-28 - Komunikacja |
Rejestracja połączeń samo kontrolnych z dźwigu |
Wywołanie kontroli połączenia z systemu Lift-ER w dźwigu |
Ogólnopolski numer alarmowy |
Bramka SMS - rejestracja SMS kontrolnych |
Bramka VOICE - rejestracja połączeń kontrolnych |
Nagrywanie rozmów wykonywanych z kabiny dźwigu |
Nagrywanie rozmów z telefonów użytkowników |
Odsłuchiwanie rozmów |
Integracja z aplikacją mobilną |
Eksport nagranych rozmów do pliku MP4 |
Analizy danych |
Management DashBoard |
Obsługa Call Center - Mobile |
Obsługa Call Center - Local |
Biling z rozmów telefonicznych |
Prezentacja statusów on-line na mapie |
Automatyczne tworzenie zgłoszenia na podstawie połączenia |
Raporty okresowe |
Wsparcie normy EN: 13015 - SNEL - Przeglądy |
Definiowanie przeglądów okresowych |
Definiowanie przeglądów UDT |
Załączanie skanów dokumentacji |
Automatyzacja procesu przeglądów |
Integracja z aplikacją mobilną |
Ewidencja miejsca wykonania przeglądu GPS - Aplikacja mobilna Lift-er Mobile |
Definicja oraz rejestracja czynności wykonywanych podczas |
Śledzenie statusu przeglądu |
Elastyczna definicja typów oraz rodzajów przeglądów |
Prezentacja statusów on-line na mapie |
Definicja interwałów czasowych dla przeglądów |
Załączanie zdjęc obiektów - aplikacja mobilna |
Zarządzanie zgłoszeniami - wewnętrzne i zewnętrzne |
Definiowanie rodzajów , grup oraz typów zgłoszeń |
Definiowanie WorkFlow dla obsługi zgłoszeń |
Definiowanie zdarzeń |
Podpinanie dokumentacji oraz zdjęć obiektów |
Powiązania z przeglądami |
Możliwość wystawienia interfejsu dla klientów |
Raporty okresowe |
Integracja z aplikacją mobilną |
Analizy danych |
Management DashBoard |
Zarządzanie infrastrukturą |
Definicja dźwigów |
definicja modułów komunikacyjnych |
Definicja kamer video |
Definicja lokalizacji obiektów |
Definicja administracji |
Powiązanie dźwigów z lokalizacjami |
Raporty okresowe |
Prezentacja statusów on-line na mapie |
Integracja z aplikacją mobilną |
Analizy danych |
Management DashBoard |
Zarządzanie pracą konserwatorów |
Harmonogramy pracy |
Definicja brygad serwisowych |
Ewidencja tras konserwatorów - integracja z aplikacją mobilną |
Raporty okresowe |
Prezentacja statusów on-line na mapie |
Integracja z aplikacją mobilną |
Analizy danych |
Management DashBoard |
Zarządzanie zdarzeniami - Event Manager |
Elastyczna definicja kodów serwisowych |
Elastyczna definicja zdarzeń |
Mechanizmy szybkiego informowania SMS , E-Maila oraz Aplikacja Mobilna |
Zarządzanie kartotekami |
Kartoteki dźwigów - typy |
Kartoteki dźwigów - rodzaje |
Kartoteki dźwigów - modele |
Kartoteki dźwigów - producenci |
Kartoteki modułów komunikacyjnych - typy |
Kartoteki modułów komunikacyjnych - rodzaje |
Kartoteki modułów komunikacyjnych - modele |
Kartoteki modułów komunikacyjnych - producenci |
Aplikacja Mobilna |
Od początku projektu, zespół ekspertów Lift-ER brał pod uwagę opinie i doświadczenie firm serwisowych będących kilkanaście i więcej lat na rynku. Dzięki wiedzy naszych klientów oraz ich zaangażowaniu w rozwój platformy obecne narzędzie spełnia większość wymogów, które zapewniają optymalizację pracy firm serwisowych. Lift-ER uczestniczy w imprezach branżowych takich jak Targi Euro-Lift, ELA, krajowe fora konsultacyjne, konferencje oraz szkolenia UDT, wciąż podnosząc swoje kompetencje poznając rynek oraz jego zapotrzebowanie na nową funkcjonalność. Nasza platforma będzie się stale rozwijać, ponieważ uważamy, że ten rynek dojrzał do rozwiązań IT nawet w niedużych firmach serwisowych. Od IV kwartału 2013 roku funkcjonalność platformy zapewni już pełną obsługę całej firmy nie tylko z punktu widzenia komunikacji oraz kontroli, ale także w zakresie komunikacji z dostawcami sprzętu, przetargami oraz integracją z systemami księgowymi. W tym celu powstały dwa nowe projekty łączące tą funkcjonalność razem platformą Lift-ER.
System Lift-ER współpracuje w zasadzie z każdym urządzeniem, które obsługuje poniższe kanały komunikacji:
Jednak głównymi urządzeniami w 100% kompatybilnymi z systemem są urządzenia poniższych producentów:
Moduły komunikacji Schindler
Moduły komunikacyjne KONE
Moduły komunikacji ATEUS:
Moduły komunikacji firmy 2N
Moduły komunikacyjne Extis:
Moduły komunikacji Matykiewicz.com
Tak. Kamery video w urządzeniach dźwigowych to najnowsza moda w tej branży. Jednocześnie zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo pasażerom kabiny. Zainstalowanie kamery to zadanie proste. Ale problemem jest obsługa strumienia video i jego rejestracja, gdy w grę wchodzi wiele urządzeń w odległych lokalizacjach. W tej kwestii też możemy liczyć na wsparcie ze strony platformy Lift-ER.
Tak. System obsługuje przeglądy okresowe oraz UDT, dane możliwość obsługi ich także poprzez aplikację mobilną, posiada mechanizmy raportowania, analiz oraz szybkiego informowania o zbliżających bądź już przeterminowanych przeglądach. Pozwala na optymalne planowanie przeglądów okresowych dla brygad serwisowych.
Tak. To ważny element platformy Lift-ER. Dzięki aplikacji mobilnej właściciel firmy serwisowej może na bieżąco kontrolować pracowników. System prezentuje punkty, pomiędzy którymi przemieszczają się pracownicy i porównuje je z zadaniami do wykonania danego dnia. Każde z zadań jest zdefiniowane w systemie. Na podstawie tych informacji właściciel firmy bądź manager zarządzający zespołem może optymalnie zaplanować pracę swojego zespołu. Obiekty do serwisowania są rozmieszczone w różnych częściach miasta. Biorąc pod uwagę wysokie koszty transportu ważne jest zaplanowanie pracownikowi optymalnej trasy na dany dzień. Z systemem Lift-ER wykonanie tych czynności będzie dużo prostsze. Już po pierwszym miesiącu pracy z systemem Lift-ER można zoptymalizować i obniżyć koszty przemieszczanie się serwisantów pomiędzy obiektami.
Tak. System Lift-ER dzięki zastosowaniu zaawansowanego systemu IVR ma wbudowany moduł do obsługi Call Center. W systemie zostały zaimplementowane dwa rodzaje Call Center:
Wszystkie połączenia są rejestrowane.
Tak. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu modułu zarządzania zgłoszeniami. Osoba w sekretariacie firmy może wprowadzać do systemu informacje zgłaszane przez klientów np. informacje o konieczności naprawy, prośby o oferty, informacje na temat reklamacji. Generalnie moduł umożliwia wprowadzenie informacji i wysłanie jej odpowiednim kanałem do osoby, która ma zrealizować dane zgłoszenie.
Tak. Platforma Lift-ER posiada funkcjonalność zarządzania zdarzeniami czyli „Managera zdarzeń”, który pozwala na elastyczne reagowanie na kody serwisowe zbierane w systemie zarówno bezpośrednio ze sterownika dźwigu jak i modułu komunikacyjnego. System pozwala elastycznie zdefiniować zdarzenie jakie ma się wykonać po odczytaniu grupy kodów bądź konkretnego kodu, który został wysłany przez windę do systemu nie zależnie od kanału komunikacji. Menager zdarzeń pozwala na jeszcze szybszą reakcję serwisu niż dotychczas. Zanim użytkownik windy zdąży wykonać połączenie alarmowe, pracownik serwisu będzie już poinformowany o awarii urządzenia ze szczegółami odnoście statusu błędu oraz lokalizacji, w której nastąpiła awaria (funkcjonalność dostępna w zależności od możliwości sterownika windy).
Przykład zdarzenia:
Sterownik [moduł komunikacyjny] windy wysyła do systemu Lift-ER kod błędu np. [AFV.234234.ERV12]. System na podstawie definicji kodów serwisowych zinterpretuje kod, następnie na podstawie konfiguracji zawartej w Managerze zdarzeń wykona odpowiedni czynności takie jak np.:
Następnie dalej analizując zdefiniowane działanie w Managerze zdarzeń wybierze odbiorcę tej informacji np.:
Następnym krokiem jest przygotowanie informacji. System umożliwia wybranie jednego z kilku zdefiniowanych szablonów określających treść i zawartość wysłanej wiadomości np.:
Oprócz przykładowej podstawowej konfiguracji system może wysłać także informację (kod sterujący) zwrotną bezpośrednio do modułu komunikacyjnego bądź sterownika dźwigu, która wykona np. restart sterownika bądź inną czynność serwisową.
Wszystkie zdarzenia wykonane w systemie są logowane i prezentowane w postaci przejrzystych raportów oraz statystyk.